dimecres, 10 de desembre del 2008

Chris Anderson: "Sols amb el 5% d'usuaris que paguin, una web ja és rendible"

Aquest dimarts, 25 de novembre de 2008, a l'edició digital i impresa de El Periódico es publicava aquesta interessant entrevista a Chris Anderson. Chris Anderson és qui va definir i el primer que va plantejar el concepte de The Long Tail, un nou model de negoci i una nova estratègia de negoci per a l'economia a la Xarxa.

Un cop he llegit aquesta entrevista, com a usuari tinc la meva pròpia opinió.


Realment, estic dacord en molta part del que el senyor Chris Andersoncomenta a la entrevista.

Sí que és veritat que una web serà renta-ble un cop que el número devisites sigui alt per diferents motius. El primer, perquè quant mésvisites tingui i més famosa sigui la web dins dels usuaris, més pagaranles empreses publicitàries per publicar els seus anuncis a la web. Lesempreses publicitàries busquen que els seus anuncis arribin al màxim degent possible. A més, com diu el senyor Anderson, si el número d'usuarisés molt alt, solament que paguin un 5% ja fa que la pròpia web siguirenta-ble. Això sí, el més important és fer que la teva web sigui moltvisitada, ja que un 5% d'un nombre molt petit no sortiria renta-ble.


Respecte al tema de la música, podria afegir més coses. Sí que és veritatque surten perjudicades les discogràfiques i que poc a poc la indústriamusical està canviant. Estic dacord amb Anderson, els músics sí que surtenbeneficiats pel tema dels concerts, però i si la societat s'acostuma massaa no pagar per la música? què serà dels concerts? això és perillós, ja quepot ser algun dia la gent no pagui ni per anar als concerts i llavors...de què viuran els músics?


Respecte la crisi econòmica a internet, la veritat és que no crec quesigui afectat mai tant com està afectant a a les industries i empreses.Sincerament, penso que l'internet cada vegada més, és més accessible perla majoria de societat. Ja no és tan car ni és un privilegi tenir internetcom abans, i penso que en el futur serà encara més accessible.


Per últim, m'agradaria comentar que jo sí que crec que cada vegada mésestem desaprofitant la qualitat dels productes. Ens conformem a escoltarmúsica no original i per tant no amb tanta qualitat. Ens conformem a veurepel.lícules baixades d'internet, amb mala qualitat d'imatge. Penso que jano tenim aquest interès ni aquesta actitud de valorar els productesaudiovisuals i per tant, penso que poc a poc tindrem menys motivacióalhora de fer els productes amb una alta qualitat.